Pages

Tuesday, March 29, 2016

පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාව හැදියාවක්ද?

ලිංගිකත්වය ගැන කතා කරන විට ඊටම සමාන්තරව හැදියාව හා ලිංගිකත්වයට සම්බන්ධ වූ සදාචාරය ගැනද කතා නොකර බැරි දේවල් වේ. මම මීට කලින් ලියූ ලිපි ගනනාවකින්ම කියා සිටියේ මේ හැදියාව හෝ සදාචාරය ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික ගුණාංග අත්විඳීමට කිසිදු බාදාවක් නොවන ආකාරයට බවයි. එමෙන්ම ලිංගිකත්වයේ සැබෑ චර්යා ධර්මයන් ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයට ප්‍රතිවිරුද්ධ ලෙස ගමන් නොකරන බවද කියා ඇත. දැන් මට අවශ්‍ය මෑත කාලයේ සිදු වූ සිදුවීම් කීපයක් ආශ්‍රිතව අපේ සමාජයේ මතුවූ බොරු සදාචාරවාදීන්ගේ බොරු හැදියාව ගැන දෙයක් කීමටය. මේ සිද්ධි ටික කාට කාටත් මතක ඇතැයි සිතමි. ඒ යුරේනිගේ ජංගිය, රුවන්ගිගේ තනේ ,ටීචර්ලාගේ බුරිය හා මෑත එන්‍රික් ප්‍රසංගයේ තනපට හුටපටයයි. මේ සිද්ධි වලින් කලබල උනේ එකම කුලකයකට අයත් කුහක පිරිමි ඇතුළු බොරු සදාචාරවාදීන් පිරිසකි. මේ කුලකයේ සිටින කුහක පිරිමි කණ්ඩායමට ඇති මනෝභාවය අන් කිසිවක් නොව ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාවයි. ඊට අමතරව මේ උග්‍ර බොරු සදාචාරවාදීන්ට ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික ගති ලක්ෂණ දැකීමේ යම් භීතියක්ද ඇත.
                            

මිනිසුන් විලි වසාගැනීම ඇඳුම් ඇඳීම ආදිය සමග ලිංගිකත්වයේ මනෝභාවයන්හි වෙනස් වීම් ගැන මින් පෙර ලිපි වල කරුණු කියා ඇත්තෙමි. එහිදී සැබෑ වටිනාකම වී ඇත්තේ මිනිසුන් විලි වසාගැනීමේ හා ලිංගික හැසිරීම් විවුර්තව නොවීමේ සිද්ධි වලදී එය ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික ගුණාංග මර්ධනය නොවන ලෙස ඉදිරියට පැමිණ තිබීමයි. ඇත්තෙන්ම මිනිසුන් වස්ත්‍ර ඇඳීම ඇතුළු ක්‍රියා වලදී විලි වැසීම පමණක් නොව ලිංගිකතවය අනුව මනා විශේෂණයන්ට භාජනය වී තිබීම තුල මානවයාගේ ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙපාර්ශවයේ ලිංගික පෙරැත්ත හා රුචිය ඒ තුලින් නිරූපනය වෙමින් විරුද්ධ ලිංගිකයන් අතර ආකර්ශනය හා ලිංගික බැඳීම් මෙන්ම සාධනීය ගැලපීම්ද වඩ වඩාත් තහවරු වී තිබේ. මෙය සැබවින්ම මානවයාගේ ලිංගිකත්වය පැත්තෙන් බලන කළ සැබෑ ප්‍රගතිශීලී ලක්ෂණයකි. සිරුර වසා ගැනීමත් සමග නිරුවත් වීමට යම් ලැජ්ජාවක් මිනිසා තුල තිබුණද විරුද්ධ ලිංගිකයන්ගේ නිරුවත දැකීමට යම් උනන්දුවක් ස්වභාවය අනුව ඇත. විරුද්ධ ලිංගිකයන්ගේ නිරුවත හමුවේ අධික ලැජ්ජාවට හා භීතියට පත් වීමද සමාජය පැත්තෙන් ඒතරම් ප්‍රගතිශීලී නොවේ.
                         මානව චර්යාවන් විශ්ලේෂණය කිරීමේදී පැහැදිලිව පෙනෙන්නට තිබෙන දෙයක් නම් මිනිසුන් වස්ත්‍ර ඇඳීම කරන්නේ ලිංගිකත්වය පැත්තෙන් බලන කළ විලි වසා ගැනීමට පමණක් නොවන බවයි. කෙනෙකු අඳින වස්ත්‍රයෙන් විලි වැසීමට අමතරව මානව ප්‍රජාව තුල ස්ත්‍රී පුරුෂ ලිංගික අනන්‍යතාවයන් නිරූපනයද අනිවාර්ය දෙයකි. ලිංගික අනන්‍යතාවය පමණක් නොව පුරුෂ ස්ත්‍රී ලිංගික පෙරැත්තෙහි එකිනෙක ගැලපීම්ද ඒතුල වේ. වස්ත්‍රයෙන් ස්ත්‍රී පුරුෂ ලිංගික සුවිශේෂීතාවයන් පෙන්නුම් කෙරෙන්නේ විරුද්ධ ලිංගික ආකර්ශනයද තහවරු වන ලෙසය. ලොව බොහොමයක් රටවල විවිධ සංස්කෘතීන්ට අයත් කාන්තා ඇඳුම් වලින් ශරීරය මුළුමනින් වැසීම ඉලක්ක කර නැත. එවැන්නක් ඉලක්ක කරන මැදපෙරදිග වැනි උමතු ආගමික අන්තවාදයන් දැකිය හැකි වුවත් ඒ ආකල්ප අගතිගාමී ලෙස හඳුනාගැනීම හැර ඒවාට සාර්ථක ඉදිරියක් නැත. ඇතැම් විට එස්කිමෝ වැනි අධික ශීත ධ්‍රැව ආසන්න ප්‍රදේශ වල ජීවත් වන ජනයාගේ පවා කාන්තා ඇඳුම් මුළුමනින් ශරීරය ආවරනය නොකරයි. මේ අතර කාන්තා ශරීරය මුළුමනින් වසා දැමීමේ උමතුව ඉහටත් උඩින් ගිය උමතු සදාචාරවාදී රටවල විපරීත කිකුර්ති කාම උන්මාදයන් සමාජය යටින් වර්ධනය වී තිබෙන බවත් අප මතක තබා ගතයුතුය. මේ උමතු සදාචාරවාදයේ පසුබිම මේ සමාජ වල පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාවයි.
                    
මිනිසාගේ ලිංගිකත්වය සැලකිල්ලට ගත් විට එහි මනෝභාවයන්ද ඇතුළුව සියළුම අංගයන් පුරුෂ ස්ත්‍රී ලෙස සමාන්තරගතව පිහිටන්නේ ස්වභාවධර්මයට අනුවයි. මේ අනුව ස්ත්‍රී ලිංගික මනෝභාවය හා ශාරීර ක්‍රියාකාරීත්වය පුරුෂයාගේ එම අංගයන්ට අනුරූප ලෙස පිහිටයි. කලින් කී පරිදි මානව ප්‍රජාව තුල මිනිසුන් වස්ත්‍ර ඇඳීමේදී විලි වැසීමට අමතරව එකිනෙකාගේ ලිංගිකත්වයන් නිරූපනය කරන්නේත් ලිංගිකත්වයේ ස්ත්‍රී පුරුෂ ගැලපීම් නිරූපනය කරන්නේත් ලිංගිකත්වයේම ස්වභාවයකට අනුව මිස අන් කවර හේතුවකටවත් නොවේ. එනම් ස්වභාවයෙන් ඒ සඳහා යම් පෙළඹවීමක් මිනිසුන් තුලින් දක්නට ලැබේ. මිනිස් ලිංගික චර්යාව සැලකීමේදී පුරුෂ පාර්ශවයටත් ස්ත්‍රී පාර්ශවයටත් තම විරුද්ධ ලිංගිකත්වයේ සංවේදනයන් දැනීම මනෝභාවයන් සමග දැඩිව බැඳී ඇත. විරුද්ධ ලිංගිකයන්ගේ ලිංගික සුවිශේෂතා හඳුනාගැනීමට වස්ත්‍රයද එක් ප්‍රභල සංකේතයක් බවට මානව ප්‍රජාව තුල පත්වී ඇත. විශේෂයෙන් පුරුෂයා ස්ත්‍රිය කෙරෙහි ආකර්ශනය වන ප්‍රභල සංකේතයක් හා ලිංගික හැඟීම් ක්‍රියාකාරීව පවත්වාගන්නා ප්‍රධාන අංගයක් බවට ස්ත්‍රී ඇඳුම පත් වී තිබේ. ලොව බොහෝ රටවල ස්ත්‍රී ඇඳුම් වලින් ශරීරයේ අත්‍යාවශ්‍ය කොටස් පවා වැසෙන්නේ යම් පමණකට විරුද්ධ ලිංගිකත්වයේ සංවේදනයන් දන්වන ලෙසයි. මිනිසුන් සමාජයේ මෙවැනි සැකැස්මකට ස්වභාවිකව කැමැත්තක් දක්වති. කාන්තාවන් ස්වභාවිකව වැඩි නැඹුරුවක් දක්වන්නේ පිරිමින් ලිංගිකව ආකර්ශනය වන හැසිරීම් වලටය. එහිදී පිරිමි ලිංගික හැඟීම් දනවන ඇඳුම් ඇඳීමට ඔවුන් පෙළඹෙන්නේ පිරිමි ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයට අනුරූප වන ලෙසය. මේ කිසිවක් හේතුවක් නොමැතිව සිදුවී නැත.
                     
ඇත්තෙන්ම මානව ප්‍රජාව තුල ස්ත්‍රී ඇඳුම් වලින් විලි වැසීම හා ලිංගික හැඟීම් දැනවීම අතර මනා සමබරතාවයක් මෙන්ම එම ක්‍රියාවන් පිළිබඳ මනා අවබෝධයක්ද කාට කාටත් තිබිය යුතුය. ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවය ඉදිරියේ බියට හා ලැජ්ජාවට පත් වීම සීමාව ඉක්මවා ගොස් විලි වැසීම කිසිදු ගුනාත්මක බවක් නැති උමතු ක්‍රියාවක් බවට පත්වීම මිනිසා සම්බන්ධයෙන් බලන කල ප්‍රගතිශීලී දෙයක් නොවේ. අනෙක් අතින් බැලූ විට විරුද්ධ ලිංගික හැඟීම් දැනවීම ස්ත්‍රී පුරුෂ ලිංගික ස්වභාවයන් හා සුවිශේෂීතා ගැන මනා අවබෝධයකින් තොරව කුහකත්වයන්ද පසෙකින් තබාගෙන ගානක් මිම්මක් නැතිව වර්ධනය කිරීමෙන් මානව ප්‍රජාව තුලම සිදුවන්නේ ලිංගිකත්වය විපරීත වීමකි. මීට කලින්ද කී ලෙස ස්ත්‍රී පුරුෂ මනෝභාවයන් හා ක්‍රියාකාරිත්වයන් එකකට එකක් අනුරූප වීම තුල කාන්තාවන් පිරිමින් ආකර්ශනය කිරීමට විවිධ දේ කරන්නේ කිසිදු හේතුවක් නැතිව නොව පිරිමින්ද ඊටම දැඩි කැමැත්තක් දක්වන හෙයිනි. ස්ත්‍රිය හෝ පුරුෂයා හෝ සිය විරුද්ධ ලිංගිකයන්ගේ ලිංගික සුවිශේෂීතා දැකීමට දක්වන උනන්දුව ස්වභාවිකය. එය බුද්ධියෙන් ඉහල මානවයාගේ රසවිඳනයේ ප්‍රධාන කොටසක්ද වේ. ඒ අයුරින්ම එහි අනෙක් පැත්ත ගැන සලකා බැලූ විට කාන්තාවන් පිරිමියාගේ ලිංගික ආකර්ශනයට දක්වන අසීමිත බිය හා ලැජ්ජාව තුල සැඟවී ඇත්තේද කුහක පිරිමින් කොටසක් ස්ත්‍රී ලිංගික ස්වභාවයට දක්වන බිය වේ.
                          
පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාව විවිධ සංස්කෘතීන් තුල විවිධ මට්ටමෙන් සම්භාවනාවට ලක්ව තිබෙන බව දැකිය හැක. ඊට එක් හේ තුවක් වී තිබෙන්නේ ඒ තුලින් සමාජයේ කාන්තාවන්ට යම් රැකවරනයක් ලැබෙන්නේය යන විශ්වාසයයි. එයද මිථ්‍යාවකි. පිරිමි ලිංගික ස්වභාවයෙන් කාන්තාවන් රැකීමට ස්වභාවධර්මයෙන් පොළඹවන්නේද නැත. එහෙත් එවැන්නකට මානව ප්‍රජාව තුල යම් ඉඩක් සැකසෙන්නේ එක් පුරුෂයෙකු තවත් පුරුෂයෙකුගෙන් තම සහකාරිය හෝ තමන්ගේ සිත් ගත් තැනැත්තිය ලිංගිකව වෙන් කිරීමේ අභිප්‍රාය පෙරට එන විටයි. ඒ තුලද ලිංගික කුහකත්වය ගැබ් වී තිබේ.  එමෙන්ම ලිංගික ඊර්ෂ්‍යාව ලිංගික ආත්මාර්ථකාමීත්වය ආදියද ඒ තුල තිබේ. එබැවින් මේ කිසිවක් මනුස්ස ලෝකයට දිව්‍යමය වශයෙන් ලැබුණු මහා පූජනීය දේ ලෙස සැලකිය නොහැක. පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාව හා ඊට සමගාමීව කාන්තාවන්ගේ අධික විලිබිය සමාජගත කර ඊට පොහොර දමන ඇතමුන්  කරන්නේ තමන් සිත් සේ ලිංගිකත්වයේ සියළු ස්වභාවික ගුණාංග අත්විඳිමින් අනුන්ට තහංචි දැමීමය. බොහෝ සංස්කෘතීන් තුල ප්‍රභූ ජනයාගෙන් බහුතරයක් මේ ගොඩට අයත් බව පෙනෙන්නට තිබේ.
                       
  මේ පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිය සමාජය ඉහල වැදගත්කමක් අත් කර ගන්නේ හැදියාව යන්නට මුවා ව්මිනුයි. ඇත්තම හැදියාවටනම් පුරුෂයෙකු පුරුෂයෙක් ලෙසත් ස්ත්‍රිය ස්ත්‍රියක් ලෙසත් ලිංගික මනෝභාවයන් අතින්ද එකිනෙකා කෙරෙහි ලිංගිකව ආකර්ශනය වන ලෙස කෙනෙකුට සිය විරුද්ධ ලිංගිකයාගේ වටිනාකම තේරෙන මට්ටමට සංවේදී හැඟීම් දැනීම් සහිත හැඩගැසීමද අයත් වේ. අමු කුහකයන්ටනම් මෙය පිළිගැනීම ඉතා අමාරු දෙයකි. මානව ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයම සැලකූ විටද පිරිමින්ට තම ලිංගික ක්‍රියාකාරීත්වය නිසි ලෙස පවත්වා ගැනීමට ස්ත්‍රී ලිංගික අවයවද ඇතුළුව ශාරීරික ස්වභාවයන් ගැන නිසි සංවේදනයන් අනිවාර්යෙන්ම තිබියයුතු බව පිළිගන්නට සිදුවේ. කාන්තාවන් සම්බන්ධයෙන්ද මෙය වලංගු වන අතර එකී ක්‍රියාදාමයේ යම් යම් වෙනස්කම් ඇත. මේ සියල්ල නිසි ලෙස පිළිගෙන ස්වභාවධර්මයට ගරු කරමින් එහි ආශිර්වාදය යටතේ ලිංගිකත්වයේ යහගුණයන් අත් විඳගැනීමටත් ඊට අනුව ස්ත්‍රීන් හා පුරුෂයන් ලෙස ජීවිත හැඩගසා ගැනීමටත් පිටකොන්දක් නැති කුහකයන්ගේ බොරු හැදියාව යනු ලිංගිකත්වයේ සියළු ස්වභාවික ගුණාංගයන් ඉදිරියේ ලැජ්ජාවට හා භීතියට පත්ව අව සිහියෙන් සමාජයම පෙලන පීඩාකාරී ව්‍යාජ චර්යා ධර්ම ගොඩනගා ගැනීමයි.
                
ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිය මහා ලොකු වැදගත් දෙයක් ලෙස සලකන කුහක පිරිමින් ස්ත්‍රීත්වයට හා කාන්තාවන්ට සුවිශේෂී සමාජ ක්‍රියාකාරකම් සියල්ල්ට ගැරහීමටත් රුසියෝය. ඔවුන්ට ඒ සඳහා ඉතා ඉහල දක්ෂතාවයක් තිබේ. මේ හිරිඔතප් ඇති මහා පුරුෂයන් අඩ නිරිවත් මෙන්ම අමු නිරුවත් කාන්තා රූප දෙස බලමින් වින්දනයක් ලබන අතරේම ස්ත්‍රී නිරුවතටත් අඟ පසඟ පිටතට පෙන්වන ස්ත්‍රී ඇඳුම් වලටත් පරිභව කරමින් දෙස් දෙවොල් තබමින් තම හැදියාව පෙන්වීමට අති දක්ෂ වෙති. මේ හිරිඔතප් කාරයන්ට අනුව තමන්ගේම ලිංගික ආශාවේ ස්වභාවය නිසි ලෙස හඳුනමින් ඊට අනුරූපිකව තම ස්ත්‍රී ලිංගිකත්වය හා එහි ගුණාංග කාන්තාවන් විසින් සමාජයේ නිසි පරිදි නිරූපනය කිරීම පිරිමින් අපහසුතාවයට පත් කරවන මහා පාප කර්මයකි. එහෙත් මේ කපටි කුහකයන් ඒ සියල්ල අනියම් ආකාරයට කාන්තාවන්ගෙන් එලෙසම බලාපොරොත්තු වෙති. පිරිමි හිරිඔතප් කාරයන්ගේ අනෙක් ලක්ෂණය වන්නේ ස්ත්‍රී ලිංගික ස්වභාවය හා එහි සුවිශේෂීත්වය සමාජයේ කුහකත්වයකින් තොරව රසවිඳින එමෙන්ම ඒ ගැන කෙලින් කතා කිරීමට බිය නොවන පිරිමි පාර්ශවයට මානසිකව හිරිහැර කිරීමට දක්වන කැමැත්තයි. ඔවුන් සිතා සිටින්නේ  ඔවුන්සතු මේ දහ ජරා ගතියට අන් සියල්ලන් ගරු කළ යුතුය කියායි. එහෙත් සැබෑවනම් මේ හිරිඔතප් කාරයන්ගේ ජීවිතද ඇත්ත වශයෙන්ම කුණු ගොඩවල් යන්නයි. මේ කුනු කන්දල් වලට පොදුවේ කුහකයන් කියන්නේ හැදියාව කියාය.
                        
ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිය උත්සන්න වූ හිරිඔතප් කාරයන්ගේ කියුම් කෙරුම් මුළු සමාජයක්ම ලිංගික පීඩනයක් තුල ගිල්වා දමනවා හැරුනු විට වෙන දෙයක් නොකරන බවනම් ඉතා පැහැදිලිය. මේ තත්වය කවුරු කෙසේ දැක්කත් කීමට තිබෙන දේනම් මානව ප්‍රජාව සැලකීමේදී එහි අප බලාපොරොත්තු වන යහ පැවැත්මට කුහකයන්ගේ හිරිඔතප් වලට වඩා ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික ගුණාංග හඳුනාගනිමින් ඒ ගැන අවබෝධයකින් කටයුතු කළ හැකි සියළු දෙනාගේ අව්‍යාජ බව වැදගත් වන බවයි. ලිංගික පීඩනය විඳ දරාගනිමින් එහි පීඩාව විඳීම මහා පුන්‍ය කර්මයක් හා ඉතාවටිනා චර්යා ධර්මයක් ලෙස පෙන්වීමටද කුහක හිරිඔතප් කාරයන් නිතර වෙහෙස මහන්සි වන බවකුත් පැහැදිලිව පෙනෙන්නට තිබේ. මොවුන්ට අනුව විරුද්ධ ලිංගිකයන්ගේ සුවිශේෂත්වය ඉස්මතු කරමින් ලිංගික ආකර්ෂණය ශක්තිමත් කිරීම හා ලිංගික ආකර්ෂණය දනවන විවිධ ක්‍රියාකාරකම් වල රස විඳීම ඔවුන්ගේ හිරිඔතප් බිඳ දමන අතර සංස්කෘතිය වනසයි. මොවුන් සංස්කෘතියක් ගැන දන්නා ඉටිගෙඩියක් නැත. ඔවුන් දන්නා එකම දේ සංස්කෘතියක සියළු නිමැවුම් කාන්තා ඇඳුම් වලට හා ඔවුන්ගේ මහා ලොකු හිරිඔතප් වලට ගැටගසා දැමීම පමණකි. මොවුන් සංස්කෘතික හොර දොස්තරලාය. මේ සංස්කෘතික හොර දොස්තරලා සංස්කෘතියේම අනෙක් කිසිදු අංගයකට සිදුවන හානියක් සංවේදී ලෙස හඳුනා නොගනිති. එහෙත් ලිංගික කාරනාවලදී පමණක් හිරිඔතප් මත පිහිටා සමාජයට බෙහෙත් නියම කිරීමට ඔවුහු ඉදිරිපත් වෙති.
                        
ගැහැනු පිරිමි දෙපාර්ශවයේම ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයට දක්වන බිය හා අධික ලැජ්ජාව කොහේදීවුවත් මානව ප්‍රජාවක සංස්කෘතියක් හැදීමට වඩා නැසීමට ඉවහල් වන බව මේ දෙස අවංකව බැලුවොත් කාට උනත් වැටහේ. එසේ නොවේ යැයි කියන්නට හැක්කේ සංස්කෘතික හොර දොස්තරලාට පමණි. මේ අය කුමක් කීවද විරුද්ධ ලිංගික ආකර්ශනය හා එහි සංවේදනයන් මත ගැලපීම් මෙන්ම ලිංගික හැඟීම් දනවන ක්‍රියාකාරකම් මානව වර්ගයාගේම නිසි පැවැත්මට අනිවාර්යෙන් තිබිය යුතුය. ලිංගිකත්වයේ සංවේදනයන් දැනවීම යම් මට්ටමකට සමාජයක තිබිය යුතුය. එය බලෙන් මැඩ පැවැත්වීමට උත්සහ දරන කුහකත්වය විසින් ගිලගත් සමාජ තුල දක්නට ඇත්තේද වෙනමම සමාජ ගැටළුකාරී තත්වයන්වේ. වෙනත් උදාහරන අවශ්‍ය නැත, ස්ත්‍රී ශරීරය ඉස්මුදුනේ සිට යටිපතුල දක්වා උමතුවෙන් වසාගැනීමට බලකරන මැදපෙරදිග සමාජ තත්වය සල්කා බලන්න. ඒ තුල නීතිමය වශයෙන් මොන තත්වයක් තිබුණද සමලිංගිකත්වය ඇසුරේ ළමා අපයෝජනයන්ට පවා වැඩි ඉඩකඩක් හා ලිහිල් බවක් ඇත. ඊට බලපා තිබෙන්නේද විරුද්ධලිංගික ආකර්ශනය දැඩි ලෙස මර්ධනය කිරීමේ කුහක සමාජ තත්වයෙන් ලිංගික පීඩනය උත්සන්න වීම තුල එයින්ම ඇතිකරන විකුර්ති මනෝභාවයන් ඔස්සේ පීඩනය පිට කිරීමට ඉඩ සැලසීමේ තත්වයයි. පිරිමින්ගේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිකාව මහා ලොකු හැදියාවක්නම් ඒ හැදියාවේ උපරිමය දක්නට ඇත්තේ මැදපෙරදිග මුස්ලිම් ආගමික අන්තවාදය රජකරන රටවලයි. බොරු හැදියාවේ තරම එයින්ම පෙනේ. ගෑනුන්ගේ ඇඳුම් වල අඩුපාඩු ගැන කියවමින් වියත් පන්ඩිත ප්‍රභූත්වයක් පෙන්වන්නට යන අතරේ සිය ලිංගික ආශාව කොල්ලන් පාවිච්චි කර සංසිඳුවාගන්නා එවුන් අපේ රටෙන්ද හොයාගැනීම අපහසු නැත. එසේම පිරිමින්ට අඟපසඟ පෙන්වා කාමය ඇවිස්සීමට අකමැති එහෙත් පිරිමිකමක් ගතටත් හිතටත් ගෙන ලාබාල තරුණියන් අඹුකමට ගන්නා මනෝවිකුර්ති කාන්තාවන්ද නැත්තේ නැත. මේ සිද්ධිද අර කුහක හැදියාවේ රැකවරනය මැද යහමින් වැඩෙන ප්‍රතිඵලයන් වේ.
                
මානව ප්‍රජාවට ලිංගිකත්වය සම්බන්ධයෙන් සදාචාරයක් විනයක් කියා දෙයක් තිබිය යුතුය. ඇත්තෙන්ම එවැන්නක් අවශ්‍ය වන්නේද ලිංගිකත්වයේම ස්වභාවික ගුණාංග රකිමින් ඊට අනුරූප ලිංගික දිවිපෙවෙත ශක්තිමත් කිරීමටය. නමුත් කුහකයන්ගේ බොරු ආචාරධර්ම වලින් සිදුවන්නේ ලිංගිකත්වයේම ස්වභාවික යහගුණයන් මනුස්සයාට අත්විඳීමට තිබෙන ඉඩකඩ අහුරා ලිංගික පීඩනයක් ඇති කරවීමය. එවැන්නක් සඳහා සදාචාරයක් කොහෙත්ම තිබිය  යුතු නැත.  අපේ රටේනම් හිරිඔතප් ඉහට ගසා ඇති සමහරක් සිල්වතුන් ස්ත්‍රී පුරුෂ ලිංගික ආකර්ශනය හා එහි සංවේදනයන් දනවන සියළු ක්‍රියාකාරකම් මානසික ගැලපීම් ආදියට බැනවදිමින් සියල්ල අධිරාජ්‍යවාදය හරහා අපට බලෙන් පටවා ඇති බවක් අඟවති. ඒ ඔවුන් දන්නා තරමය. අධිරාජ්‍යවාදීන් කීවත් නැතත් අපේ රටේත් ස්ත්‍රී පුරුෂ ගැලපීම් හා සමාජයේ ලිංගික සංවේදනයන් දනවන ක්‍රියාකාරකම් අතීතයේ සිටම මේ දක්වාද ඇත. එපමණක් නොව අපේ රුචි අරුචිකම් මත බටහිර ක්‍රියාකාරකම් විලාසිතා ආදියද ආදේශ වී තිබේ. සාය ගවුම වැනි කාන්තා ඇඳුම් ලොව පුරාම විවිධ සංස්කෘතීන් තුල කාන්තාවන් අතර ජනප්‍රිය වී තිබෙන්නේ අධිරාජ්‍යවාදයේ බලපෑමක් නිසාම නොවේ. අධිරාජ්‍යවාදයේ බලපෑමෙන් බටහිර සිරිත් විරිත් ලොව විවිධ සංස්කෘතීන් තුලට ඇතුල් වුවත් ලිංගිකත්වයේ ප්‍රභල නිරූපනයන් හා විරුද්ධ ලිංගික සංවේදනයන් දනවන ඇඳුම් විලාසිතා ආදිය ඕනෑම සංස්කෘතියක් තුලට නිතැතින් ඇතුල් වීමේ ප්‍රවනතාවයක් තිබේ. ඒ පොදුවේ ගත් කළ මිනිසාගේ ලිංගික මනෝභාවයන් අනුව විරුද්ධ ලිංගික විශේෂත්වයන් හා ගැලපීම් ඉදිරියට ගැනීමට වැඩි කැමැත්තක් දක්වන නිසායි. එය ඕනෑම මානව සංස්කෘතියකට පොදුය.
                              

   
මින් පෙරද සඳහන් කළ පරිදි ලොව සියළුම මානව සංස්කෘතීන් තුල කාන්තා ඇඳුම් වලින් මුළු ශරීරයම වැසීම ඉලක්ක කර නැත. ඒතුලින් පිරිමින්ට ලිංගික සංවේදනයන් දැනවීමද ඉලක්ක කෙරේ. කාන්තාවන්ට ගරු කරන හැටි කියමින් පන්ඩිත කතා කියවන හැදිච්චකම ඉහෙන් කනින් බේරෙන ඇතැම් කුහක පිරිමින් කාන්තාවන්ටද පිරිමියාට මෙන්ම ලිංගික පෙරැත්ත තිබෙන බවක් පිළිගැනීමට මැලි වෙති. පිරිමින් ලිංගිකව තමන් වෙත ආකර්ශනය කරගැනීම කාන්තාවන්ගේ ජීවිතවල ප්‍රධාන අංගයක් වන්නේත් පිරිමින් සතු ලිංගික සුවිශේෂත්වයන් වෙත කාන්තාවන් ආකර්ශනය වන්නේත් ස්වභාවය අනුවයි. ලිංගික සදාචාරය සැබෑම සදාචාරක් වීමටනම් මේ ලක්ෂණ වලට පිටින් නොයා ඊට සමගාමීව ආචාරධර්මයන් ගොඩනැගී තිබිය යුතුය. එවැනි සැබෑ ආචාරධර්මයන්ට පටහැනිව යන කුහක බොරු සදාචාරයන් ගොඩනගන්නේ ස්ත්‍රී නිරුවත් භීතිය ඉහට ගත් කුහකයන්ය. මානව ප්‍රජාවක ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික යහගුණයන් අත්විඳීම හා ඒ ඇසුරෙහි රසවින්දනය කියා දෙයක් නිතැතින් තිබෙන බවද අප කිසි විටකත් අමතක නොකළයුතුයි. මේ ස්වභාවික සිද්ධි වලටත් ලිංගික සංවේදනයන් දනවන ක්‍රියාකාරකම් වලටත් නියතයක් ලෙස විරුද්ධ වන චරිතවත් සිල්වතුන් ධර්මාවබෝධ කරගෙන රහත් බව කෙසේ වෙතත් අඩුම තරමින් සෝවාන් ඵලයට පත්වන්නේ කවර කලකදැයි හෙලි කළ යුතුය. මා එසේ අභියෝග කරන්නේ මේ හිරිඔතප් සහිත කුහක සිල්වතුන් තමන් ලිංගිකත්වය දකින ආකාරය සාධාර්ණ යැයි කීමට බුදු දහම හා බෞද්ධ සංස්කෘතිය පෙරට ගන්නා නිසාය. බෞද්ධ සමාජයේ වුවද බෞද්ධයන් සසරින් එතෙර වන්නට පෙර සමාජයේ යහ පැවැත්මට බලපාන සියළු සාධක නිසි අයුරින් පවත්වා ගත යුතුය. විරුද්ධ ලිංගික ගැලපීම් ඇතුළුව ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික යහගුණයන් අත්විඳීමේ සම්මත ක්‍රම වේදයක් තිබීම බෞද්ධ සමාජයේ යහපතටද අනිවාර්යෙන් තිබිය යුතුය. එය බෞද්ධ දර්ශනයට පටහැනි වන්නේද නැත.  ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවික යහගුණයන් අත්විඳීම හා, ඒ ඇසුරේ ලිංගික සංවේදනයන් බලෙන් යටපත් කරන බොරු හැදියාවල් හරහා ගොඩනැගෙන ලිංගික පීඩනයෙන් උමතුවී විකුර්ති කාම ආශාවන් වෙත සමාජයෙන් පෙළඹවීමක් ඇති කරමින්, ඊට කුහක බොරු සදාචාරයේම රැකවරනය ලබා දෙනවාට වඩා එකිනෙකාට ගරු කරන ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවය හා මිනිසුන්ගේ ස්වභාවයන් සමග අවබෝධයකින් කටයුතු කළ හැකි දියුණු සමාජ තත්වයක් අප සැමවිට අපේක්ෂා කළ යුතුය.     

1 comment:

  1. සදාචාරයක් කියා දෙයක් නම් තියෙන්නම ඕනේ. ඒත් මොන දේ උනත් ඕනවට වඩා ඕනම නෑ කියන අදහස තුල මාත් ඉන්නව. හොඳ විචාරයක්.

    ReplyDelete